Hans De Groof

Schepen bevoegd voor: jeugd, sport, toerisme en ruimtelijke ordening

Hans woont samen met zijn vriendin Melanie in Heidehuizen. Hij is blij dat hij dankzij een goed verkiezingsresultaat nu de kans krijgt zijn maatschappelijk engagement om te zetten in bestuur voor de Mollenaars. Dit met bevoegdheden die hem allemaal nauw aan het hart liggen.

'Sport en jeugd zijn de bevoegdheden waarin ik het meeste ervaring heb. Onze verenigingen moeten zich optimaal kunnen ontwikkelen en de Mollenaars moeten kunnen genieten van een fijne vrijetijdsbeleving. Mol moet dé toeristische aantrekkingspool van de Kempen worden. Onze prachtige natuur en de Molse Meren moeten we uitbouwen tot dé fiets-, wandel-, en recreatiezone. Niet enkel voor toeristen, maar ook voor de Mollenaars zelf. Onze natuurgebieden moeten we optimaal beschermen en bewaren, maar tegelijk moet iedereen er van kunnen genieten. Dierenwelzijn is een nieuwe bevoegdheid, die we samen met de inwoners degelijk moeten uitwerken. Op het vlak van ICT liggen de uitdagingen in de slim digitaliseren van onze gemeente. Daarmee moeten we onze dienstverlening verbeteren.'