N-VA Mol “Tijd voor een krachtig signaal aan ondernemers”

Op 19 februari 2014

Het stimuleren van de lokale economie is blijkbaar geen prioriteit van het Molse gemeentebestuur. Dat concludeert N-VA Mol uit de nieuwe meerjarenplanning en na de ervaringen van het afgelopen jaar.
“Mol moet dringend investeren in een ondernemingsvriendelijk klimaat”, vindt N-VA-gemeenteraadslid Nicole Smets. “Het is al lang geen vijf voor twaalf meer, maar vijf na twaalf.”
N-VA Mol doet een dringende oproep om de lasten voor de ondernemers minstens te bevriezen en waar nodig te verlagen.

Visieloos gemeentebestuur
De N-VA-fractie pleit reeds langer voor een meer ondernemersvriendelijk klimaat. Over de extra belasting van 100.000 euro voor de ondernemers is de N-VA dan ook helemaal niet te spreken.
In economisch moeilijke tijden is het onverantwoord om de ondernemingen nog extra te gaan belasten!
“Het nieuwe meerjarenplan maakt ons bezorgd. Het is droevig, maar deze gemeente heeft gewoon geen visie rond lokale economie, niet op korte termijn, laat staan op lange termijn”, stelt N-VA-gemeenteraadslid Nicole Smets vast.

Zuurstof voor lokale economie
Reeds 2 keer werd door de N-VA-fractie een voorstel ingediend om de drijfkrachtbelasting te verminderen, om zo een hart onder de riem te steken van de Molse ondernemers.
“De negatieve houding waarmee de meerderheidspartijen CD&V, Open VLD en Sp.a in september en december het voorstel radicaal van de tafel veegden zegt veel over het weinige respect dat deze partijen hebben voor mensen die ondernemen, jobs en werk in eigen streek creëren, risico’s nemen en zorgen voor welvaart.” aldus raadslid Smets.

Een bloeiende lokale economie is nochtans cruciaal voor de welvaart en leefbaarheid van onze gemeente. N-VA Mol roept het gemeentebestuur op om in samenspraak met de lokale ondernemers en middenstand de nodige maatregelen te treffen om de lokale economie terug zuurstof te geven.