N-VA Mol verlegt de grenzen

Op 17 maart 2008

Balen kende een stevige Volksunie, totdat de partij in 2001 ophield te bestaan. Niet iedereen vond meteen de weg naar N-VA. “Bij de laatste bestuursverkiezingen werden toch vier mensen uit Balen verkozen”, deelt Marie-José Tips, voorzitster van N-VA Mol, mee. “Er is dus duidelijk interesse vanuit Balen. We gaan ons er in de toekomst sterker profileren. Ook de arrondissementsvoorzitter van de jongerenafdeling komt uit Balen.”

Alle Balenaars kregen onlangs een krantje in de bus met meer informatie over de partij. “We kregen verbaasde, maar positieve reacties van mensen die niet wisten dat we nog bestonden. Zeker nu het zo moeilijk gaat in Brussel, en N-VA niet toegeeft, groeit de interesse voor ons gedachtegoed. Standvastigheid loont”, vervolgt Tips.

Het krantje, dat nu nog artikels uit Mol en Balen bevatte, spitst zich weldra alleen toe op Balen. “Mol en Balen kunnen nog veel leren van elkaar. Maar we streven er wel naar om binnen afzienbare tijd een volwaardige Balense afdeling van N-VA op te zetten.”