Basisakkoord over masterplan voor sportsite Donk.

Op 23 maart 2021, over deze onderwerpen: Milieu en Natuur, Sport

De verschillende clubs die actief zijn op de sportsite Donk, geven groen licht voor het uitgewerkte masterplan. Dit masterplan beschrijft in grote lijnen de toekomst van de verschillende sportclubs op deze site na uitvoering van de saneringswerken. Het plan kwam tot stand na individuele en gezamenlijke gesprekken met de clubs. Binnen dit masterplan garanderen we het voortbestaan van elke club op de site en krijgt iedere sportvereniging de ruimte om de eigen toekomstambities waar te maken. Het masterplan geldt onder voorbehoud van de uiteindelijke sanering. Deze sanering moet een duurzame oplossing bieden voor de historische bodemverontreiniging met asbest.

"Met dit plan weten we welke richting we met de sportterreinen uitgaan na de sanering", zegt Schepen van Sport Hans De Groof, "Zo geven we elke club mogelijkheden om hun eigen ambities in de toekomst waar te maken. De volgende stap is dat een studiebureau het masterplan verder technisch uitwerkt. De komende maanden bekijken we ook welke saneringstechnieken in aanmerking komen. Vervolgens dienen we een saneringsdossier in bij OVAM."

Bekijk hier ook de reportage op RTV.