Corbiestraat langer autovrij

Op 12 oktober 2020, over deze onderwerpen: Lokale economie, mobiliteit en ruimtelijke ordening

Het is mooi dat vele partijen ondertussen mee zijn met het verhaal van een autovrije Corbiestraat. Het onderzoek naar de haalbaarheid van een (permanent) autovrije Corbiestraat is door de N-VA op de onderhandelingstafel gelegd en is op deze manier meegenomen in het coalitieakkoord en het meerjarenplan. Het is schepen van Mobiliteit en Ruimtelijke Ordening André Verveke die hier een sterke trekkende rol in speelt.

We willen de horeca alle kansen geven om hun terrassen uit te breiden en voor een belevingsvolle Corbiestraat zorgen. We moeten uiteraard in overleg gaan met de horeca en de andere handelszaken om te kijken wat de beste oplossing is. Alles moet passen binnen het ruimer plaatje; het autovrij maken van de Corbiestraat, aanpassingen voor een fietsveilige omgeving, de vergroening van het Santo Tomasplein en de doorsteek naar de Statiestraat. We willen hier de komende maanden onze tijd voor nemen om dit grondig uit te werken.

De reportage op RTV kan je hieronder bekijken.