Hans De Groof voorzitter N-VA arrondissement Turnhout

Op 15 oktober 2020

Gisteren kozen de leden uit het arrondissement Turnhout een nieuw bestuur en nieuwe vertegenwoordigers voor de nationale partijraad. Onze Molse schepen Hans De Groof werd tot arrondissementeel voorzitter gekozen en zal op deze manier de stem van onze afdeling kunnen laten weerklinken tot in Brussel.

De afgelopen maanden werden de lokale N-VA afdelingen bevraagd over hun visie op wat een arrondissementeel bestuur zou moeten zijn. Hier werd binnen het oude bestuur alvast een mooie analyse van gemaakt waar het nieuwe bestuur mee aan de slag kan. We moeten als arrondissement onszelf sterker maken. En daarvoor hebben we ook de lokale afdelingen nodig. We zullen moeten inzetten op een goede informatie-uitwisseling, waarin ook het politieke luik een onderdeel van zal uitmaken. Dit met thema-vergaderingen, netwerkmomenten, en een betere terugkoppeling van en naar het AB. We moeten de persoonlijke banden tussen de afdelingen aanhalen. Want samen moeten we een vuist maken om over een paar jaar opnieuw de lokale en provinciale verkiezingen te kunnen winnen. Dit allemaal voor een sterkere Kempen binnen de provincie en de gehele partij.

Op de foto zien jullie het nieuwe dagelijkse bestuur van het arrondissement: secretaris Frank Van Gool (Laakdal), voorzitter Hans De Groof (Mol) en ondervoorzitter Bart Smans (Beerse)