Minister Demir steunt Mol in strijd tegen klimaatverandering

Op 17 december 2019, over deze onderwerpen: Milieu en Natuur, mobiliteit en ruimtelijke ordening

Vlaams minister van Justitie en Handhaving, Omgeving, Energie en Toerisme Zuhal Demir trekt via het klimaatfonds € 132.127,50 uit voor de vergroening van het Santo-Tomasplein en de parking aan de Wereldwinkel. Zo wapent de minister Mol beter tegen de klimaatverandering.

Concreet investeert minister Demir in projecten die zorgen voor vergroening en het klimaatrobuuster en biodiverser maken van de bebouwde omgeving in Vlaanderen. Meer bepaald voor Mol komt het neer op een investering van € 132.127,50

“Bij N-VA Mol zijn we ons zeer goed bewust van de impact van de klimaatverandering. We moeten ons voorbereiden op de gevolgen die soms nu al zichtbaar zijn. Met de steun van de minister zetten we alvast een stap in goede richting om onze gemeente groener en leefbaarder te maken”, zegt André Verbeke, schepen van Openbare Werken.

Bevoegd minister Demir sluit zich daar volmondig bij aan: “Steden en gemeenten die de oppervlakte lokale vergroening doen stijgen, verharde oppervlaktes verwijderen en investeren in biodiversiteit dragen in onze verstedelijkte gebieden sterk bij tot klimaatmitigatie en -adaptatie en vinden in mij een partner”, aldus minister Demir.

De steun voor Mol kadert in een subsidieronde van maar liefst  8,6  miljoen euro voor 69 klimaatprojecten op Vlaams grondgebied.