schenking Ons Huis

Op 1 februari 2016, over deze onderwerpen: Financiën

In 2013, bij het aantreden van de nieuwe gemeenteraad, stelde de N-VA fractie voor om de zitpenningen voor de raadsleden van gemeenteraad en OCMW-raad niet te indexeren. We konden ons niet vinden in die verhoging van deze vergoeding terwijl men aan de bevolking extra lasten oplegt. De meerderheid besliste echter anders en de indexering kwam er toch.

Daarom besloten de raadsleden om deze verhoging jaarlijks integraal te schenken aan een lokaal goed doel. Dit jaar mocht Ons Huis een cheque van maar liefst € 3421,77 in ontvangst nemen. Ons Huis is een vereniging die zich inzet voor de bestrijding van armoede in onze gemeente. Ze willen steun bieden aan mensen die het moeilijk hebben. Graag zouden ze met de geïnteresseerden eens een culturele activiteit willen doen. Ze hopen alvast een deel van dit bedrag te kunnen gebruiken om een uitstal naar de KVS in Brussel of de Arenbergschouwburg in Antwerpen te financieren!