Sporthal Den Uyt wordt tijdelijk dokterskabinet

Op 18 maart 2020, over deze onderwerpen: Volksgezondheid

In samenwerking met de Huisartsenkringen van Mol en Balen start het gemeentebestuur vanaf woensdagochtend 18 maart met een coronawachtpost in sporthal Den Uyt, Rode-Kruislaan 20. Je mag hier als patiënt uitsluitend langskomen na het verkrijgen van een afspraak bij je huisarts. Deze afspraak wordt telefonisch doorgegeven aan de coronawachtpost en de patiënt. Dus één boodschap: dokter nodig? Bel eerst naar je huisarts.

Met de opstart van de coronawachtpost wordt de werking van de huisartsen aangepast. Wanneer je naar je vertrouwde huisarts belt, dan moet je een aantal vragen beantwoorden. Aan de hand van je antwoorden, krijg je volgende beslissing te horen:

1. Een afspraak om bij je huisarts langs te gaan.
Dit is uitsluitend het geval wanneer je geen problemen hebt aan je luchtwegen of geen symptomen van een mogelijke corona-infectie vertoont. Zo besmet je zeker geen anderen in de wachtzaal.

2. Een doktersbriefje wordt opgestuurd om 7 dagen thuis te blijven.
In dat geval heb je lichte symptomen en beperkte luchtwegproblemen, maar is er geen lichamelijk onderzoek nodig. Als de toestand verergert, dan bel je opnieuw naar je huisarts.

3. Een afspraak in de coronawachtpost in sporthal Den Uyt.
Een arts onderzoekt je met de nodige persoonlijke bescherming. Nadien beslist de arts of je naar huis mag (met medicatie en/of informatie over de te nemen voorzorgsmaatregelen) of dat een verdere doorverwijzing naar het ziekenhuis noodzakelijk is. Let op: in de coronawachtpost wordt géén test op corona uitgevoerd.

Geen afspraak? Geen toegang tot de coronawachtpost
De coronawachtpost is open van 8 tot 18 uur ’s avonds. Kom uitsluitend met een afspraak. Zonder afspraak word je de toegang geweigerd. Bel dus altijd eerst naar je huisarts