Tijd voor een nieuwe koers!

Op 14 september 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018
Tijd voor een nieuwe koers!

N-VA Mol staat klaar met een sterke ploeg om na 14 oktober het roer over te nemen.

6 jaar geleden kwam N-VA Mol als grootste partij uit de stembusslag. Toch sloten de drie verliezende traditionele partijen een coalitie, zelfs zonder ook maar één enkel contact met de N-VA. Ze weigerden simpelweg elk gesprek met de N-VA. De reden die de meerderheidspartijen toen gaven om de wil van de Molse bevolking zo brutaal te negeren, was dat de Molse N-VA’ers geen ervaring hadden. Het resultaat is wat het is, zes jaar stilstand in Mol, letterlijk en figuurlijk. Geen oplossing voor het mobiliteitsprobleem, toenemende leegstand winkels,…wel een luxueus zwembad dat de burger miljoenen zal kosten gedurende tientallen jaren.

‘We hebben zes jaar lang constructief gewerkt vanuit de oppositie’, zegt André Verbeke, lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen. ‘We hebben ons oor te luisteren gelegd bij de Mollenaren, in de verenigingen en op de straat en we merken dat ook zij vele zaken zien die beter kunnen. Voor ons is het tijd voor verandering. We hebben een sterke ploeg klaarstaan en kunnen een duidelijk en doorgedreven programma presenteren.’

De 17 vrouwen en 16 mannen op de lijst van N-VA Mol komen uit alle gehuchten en alle lagen van de bevolking. Met 10 jongeren en 7 senioren op de lijst, kiezen we voor een goede mix van ervaring en jeugdig enthousiasme. Onze jongste kandidaat, Laurens Meynen, is 20 en Nelly Eyckmans is met haar 78 jaar de ouderdomsdeken van de lijst. De gemiddelde leeftijd is trouwens 46 jaar. Vijftien kandidaten kwamen nog nooit op voor de verkiezingen, we kiezen dus ook duidelijk voor vernieuwing.

N-VA Mol heeft de duidelijke ambitie om na de gemeenteraadsverkiezingen deze keer wel vanuit de meerderheid te werken voor onze gemeente en haar inwoners. ‘Het huidige beleid mist een duidelijke langetermijnvisie. Het wordt tijd dat de puntjes op de i worden gezet’ besluit André Verbeke.