Vlaanderen investeert in Molse scholen

Op 30 november 2021, over deze onderwerpen: Jeugd

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 795.077 in scholen in Mol. “We blijven investeren in de kwaliteit van ons onderwijs. Dus ook in de onderwijsinfrastructuur”, zegt Weyts. “Onze leerlingen en leraren horen in de beste omstandigheden onderwijs te kunnen volgen en geven.” zegt Weyts.

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Mol ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 795.077 in scholen in Mol. Concreet gaat het om investeringen in twee vestigingen van het Katholiek Secundair Onderwijs Mol (KSOM):

• € 404.072 voor nieuwbouw danszaal + aanpassen en uitbreiden berging sporthal campus Rozenberg
  • € 391.004 voor buitenaanleg op campus Sint-Jan Berchmans: open en overdekte speelplaats met eerste uitrusting en andere omgevingswerken

‘Mooi dat Vlaanderen investeert in twee Molse scholen’, zegt Schepen van Onderwijs Hilde Valgaeren, ‘met een nieuwe danszaal en uitbreiding van de berging van hun sporthal kan campus Rozenberg zich nog meer profileren als sportschool. De investeringen in campus Sint-Jan Berchmans zorgen dan weer voor een mooie en verbeterde speelplaats.’