Zuidkempense Pijl live op Sporza en RTV

Op 28 februari 2024, over deze onderwerpen: Sport

Zondag 17 maart wordt opnieuw de Grote Prijs Wilfried Peeters gereden. De wielerwedstrijd voor eliterenners zonder contract en beloften kent een rijk verleden en wordt dit jaar voor de 60ste keer georganiseerd.

De start is aan het provinciaal recreatiedomein Zilvermeer in Mol. Vandaag werd het parcours van de omloop voorgesteld. De jubileumeditie van de Zuidkempense Pijl en de live-uitzending van de ontknoping kan iedereen volgen op RTV met commentatoren Ruben Van Gucht en Tom Boonen.

De Zuidkempense Pijl is elk jaar weer een hoogdag voor de wielersport. Sinds vorig jaar strijden ook de Nieuwelingen mee in een afwachtingswedstrijd. Zij rijden vanaf 12 uur op een lokaal parcours in Sluis voor de zege. De beloftes en elites zonder contract vertrekken traditiegetrouw om 13.30 uur aan het Provinciaal Recreatiedomein Zilvermeer, Zilvermeerlaan 2. De renners rijden door Witgoor, Dessel, Geel-Ten Aard, de Europese Wijk, Achterbos en Sluis. De aankomst is voorzien rond 17 uur aan wielercafé ’t Smetje.

De reportage op RTV kan je via deze link bekijken.