Wildgroei reclameborden

Op 15 december 2016, over deze onderwerpen: Jeugd, mobiliteit en ruimtelijke ordening, toerisme en evenementen
publiciteitsborden

Je kan er niet meer naast kijken; ook Mol begint stilaan overspoelt te worden door publiciteitsborden van allerhande grote evenementen die niet in onze gemeente plaatsvinden. Soms staan ze in groepjes van wel 4 bij elkaar, met reclame voor paranormale beurzen, erotica-evenementen, dance-events, enz. Naast de visuele overlast die ze bezorgen, het is tenslotte niet echt netjes te noemen, zijn ze naar onze mening ook in strijd met de gemeentelijke reglementering.

De geest van het gemeentelijk reglement rond de tijdelijke publiciteitsborden stelt dat je in onze gemeente ‘toestemming moet krijgen van de wegbeheerder’, dat ‘enkel activiteiten die in onze gemeente plaatsvinden een toelating kunnen krijgen’ en dat ‘de borden 14 dagen voor het evenement geplaatst mogen worden.’

Vaak staan deze borden er al maanden voor de activiteit plaatsvind. Ook het tijdelijke karakter van de borden is ver zoek, want ons lijken de borden om de paar maanden gewoon overplakt te worden door alweer het volgende evenement. En het is nog maar de vraag of er toestemming werd gevraagd voor de plaatsing.

Ook zijn deze evenementen mogelijke concurrentie voor de activiteiten van onze plaatselijke verenigingen. Mede daarom en omwille van de visuele vervuiling zien wij deze borden graag uit het Molse straatbeeld verdwijnen.

Daarom vroegen we het gemeentebestuur voor een tweede keer hierin actie te ondernemen. Hopelijk kunnen in de toekomst ook deze evenementen zich aan de gemeentelijke reglementering houden. Zo is er meer ruimte voor onze verenigingen om hún evenementen, reglementair kenbaar te maken.

Meer informatie kan je terugvinden op volgende website: http://www.ondernemeninmol.be