Greet Van Tiggelen

Greet Van Tiggelen woont in het Centrum en is moeder van twee flinke, volwassen zonen. Ze heeft een carrière van 20 jaar in het middelbaar onderwijs als leerkracht gezondheidswetenschappen, anatomie en Chinees, als schoolcoördinator cultuureducatie en talentontwikkeling en als pedagogisch directeur. Als zelfstandige begeleidt ze mensen in hun leiderschapsrol en communicatie.

Van 2008 tot 1018 stond ze met het vocale trio MaMuze op podia in Mol en omstreken. Intussen voltooide ze haar opleiding zang aan de GAMW in Mol. In 2011 won zij samen met Rik Van Braband de Trends Bedrijfsliteratuurprijs voor de novelle ‘Tussen Droom en Daad’.

Haar grote inzet voor het cultuurleven in Mol met oa. de organisatie van het herinneringsproject ComingWorldXRememberMe, talentenspektakels van Rozenberg s.o.  en talloze taal- en cultuurprojecten werd bekroond met de Prijs Cultuurorganisator 2017 van de gemeente Mol. Op dit moment ondersteunt ze het breed gedragen project ‘Breek je schild’ van kunstenares Katrien De Koninck dat psychische kwetsbaarheid bij jongeren bespreekbaar wil maken.

Trouw aan haar doelstelling, nl. het opkomen voor de rechten (en plichten) van wie zich in een kwetsbare positie bevindt, verzaakte ze aan haar mandaat als gemeenteraadslid en koos voluit voor het Bijzonder Comité voor Sociale Diensten.

Vanuit haar passie voor taal en cultuur, zetelt ze als bestuurslid in de Raad van Bestuur (RvB) van EVA Cultuurcentrum en in het beheersorgaan van de Bib. Ze is plaatsvervanger van schepen Hilde Valgaeren in het VVSG. Als sociaal verpleegkundige zetelt ze als extern expert in de RvB van KDV ’t Molleke.

Binnen N-VA Mol is Greet lid van het Dagelijks Bestuur, de fractie en het afdelingsbestuur.

In 2019 leidde ze de federale kiescampagne van Koen Dillen.

Onderwijs, zorg en welzijn en in het bijzonder de kwetsbare positie van alleenstaande vrouwen liggen haar nauw aan het hart. Ze zet zich actief in om de problemen rond overgangsuitkering/overlevingspensioen op de politieke agenda te zetten en stelde het memorandum voor jonge weduwen mee op. Mét resultaat: de verlenging van de overgangsuitkering, aanpassing van het groeipakket en de oprichting van een duidelijke website en federaal aanspreekpunt. Een nieuwe memorandum met werkpunten is in de maak.

Greet is lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen 2024 en staat als 9de opvolger op de federale kieslijst.