Vlaamse centen voor campus Rozenberg

Op 28 november 2022, over deze onderwerpen: Jeugd, Welzijn en sociale zaken

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 16.477 in scholen in Mol. “We blijven investeren in de kwaliteit van ons onderwijs. Dus ook in de onderwijsinfrastructuur”, zegt Weyts. “Onze leerlingen en leraren horen in de beste omstandigheden onderwijs te kunnen volgen en geven.” zegt Weyts.

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Mol ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 16.477 in scholen in Mol. Concreet gaat het om investeringen in het Katholiek Onderwijs Mol, campus Rozenberg en dit voor een nieuwbouw op blok J en de renovatie van het resterend bouwvolume.

“Mooi dat Vlaanderen investeert het Katholiek Secundair én Kleuteronderwijs in Mol”, zegt Schepen van Onderwijs Hilde Valgaeren (N-VA), “Zo zorgt Vlaanderen er mee voor dat onze leerlingen in een kwaliteitsvolle omgeving kunnen genieten van kwaliteitsvol onderwijs.”