N-VA Mol schenkt € 1250 aan M.I.N. Mol

Op 11 februari 2022, over deze onderwerpen: Welzijn en sociale zaken

Het bestuur van N-VA Mol schenkt € 1250 aan vzw Mensen In Nood Mol. Hiermee willen ze de werking van deze organisatie, die hulp biedt aan kansarmen, een steuntje in de rug geven.

‘De afgelopen crisisjaren hebben er bij mensen in armoede ook behoorlijk ingehakt’, zegt Jan Van Dael, voorzitter van N-VA Mol, ‘M.I.N. Mol biedt al vele jaren materiële hulp aan deze zeer kwetsbare groep in onze samenleving. We willen hen met dit kleine gebaar helpen om deze mensen verder te kunnen helpen.’

‘M.I.N. Mol werd al in 1983 opgestart door pastoor Frans Vandeursen, die dit jaar 95 jaar wordt’, weet Schepen van Sociale Zaken Wendy Soeffers, ‘sindsdien is de vereniging een begrip geworden binnen de armoedewerking in onze gemeente. De laatste jaren werd de samenwerking met de OCMW’s van Balen, Dessel, Retie en Mol versterkt en dat is een goede zaak. Zo kunnen we de hulp aan mensen in armoede nog beter faciliteren.’

‘Het is een mooie steun voor onze organisatie’, zegt Diane Kerkhofs, voorzitter van M.I.N. Mol, ‘we gebruiken de giften die we ontvangen altijd om onze kinderen iets extra’s te kunnen geven met bijvoorbeeld kerstmis; degelijke schoenen, een pyjama, schoolgerief, enz. De centen zullen dus zeker goed worden besteed.’

‘We krijgen in onze vrijwilligerswerking ook hulp van twee mensen met een beperking’, zegt Kris Heijlen, secretaris van M.I.N. Mol, ‘één ervan komt van De Witte Mol. Ze komen graag een handje toesteken en hun extra hulp wordt zeer gewaardeerd.’

Wil je zelf ook je steentje bijdragen? Dan kan je altijd kleding, huishoudgerief, elektro of speelgoed schenken. Particulieren kunnen spullen binnenbrengen in de kerk van Achterbos op maandag en donderdag tussen 9 uur en 12 uur en elke eerste woensdag van de maand tussen 18 uur en 20 uur. Er is het meeste nood aan degelijke handdoeken, lakens, ondergoed en pyjama’s voor kinderen.

‘We schenken elk jaar een mooi bedrag aan een goed doel,’ besluit Jan Van Dael, ‘we steunden eerder al Vectamus en het Koala project van het AZ Mol, Rode Kruis Mol, Vlaamse Kruis afdeling Mol, De Witte Mol, Ons Huis, Natuurpunt en Help Brandwonden Kids. Vorig jaar mocht de Poezencentrale een steuntje in de rug ontvangen. Het is misschien maar een klein gebaar, maar het is fijn om op deze manier deze fantastische lokale initiatieven te mogen ondersteunen.’